Strona 1 z 1

WAŻNA ANKIETA!!!!

PostNapisane: 28 gru 2012, o 00:51
przez Napoleon Talleyrand
Proszę o zagłosowanie i o podpisanie się.
Jest to ankieta równie ważna co wybory prezydenckie, a dotyczy ona zapisków w Projekcie Konstytucji autorstwa Zgromadzenia Konstytucyjnego.
Proszę, żeby zagłosował ABSOLUTNIE KAŻDY CZŁONEK KONSTYTUANTY!!!!!!
Można zagłosować na trzy formy, lecz można także na jedną lub dwie.

________
Monarchia (gr. μοναρχία, monarchia – jedynowładztwo) – ustrój polityczny lub forma rządów, gdzie niewybieraną w sposób republikański głową państwa jest jedna osoba, nazywana monarchą. Jego funkcja jest często dziedziczna (z wyjątkiem monarchii elekcyjnych) i zwykle jego stanowisko jest nieusuwalne.

System prezydencki (prezydencjalizm) - system polityczny w demokracji charakteryzujący się rygorystycznym podziałem (separacją) władzy ustawodawczej i wykonawczej oraz połączeniem funkcji prezydenta i szefa rządu. W myśl tych zasad prezydentowi (jako organowi władzy wykonawczej) przysługuje pełnia władzy wykonawczej oraz zwolnienie z odpowiedzialności przed parlamentem - pozbawiony zostaje jednak możliwości ustawodawczych.


Semiprezydencki system (z francuskiego semipresidentiel – półprezydencki), jeden z modeli ustrojowych państwa demokratycznego. Model pośredni pomiędzy systemem parlamentarno-gabinetowym i prezydenckim. Powstał we Francji jako odpowiedź na słabości systemu czwartej republiki francuskiej (częste zmiany rządów, rozbicie parlamentu), za jego twórców uważa się Ch. de Gaulle’a i G. Pompidou

Parlamentarno-gabinetowy system, wynikający z trójpodziału władz układ stosunków między parlamentem a egzekutywą, system ten zakłada wzajemne powiązanie i równoważenie ciał ustawodawczych i wykonawczych. W teorii miał dawać niewielką przewagę parlamentowi. Jedna z dwóch koncepcji, obok systemu prezydenckiego, ukształtowania relacji legislatywa – egzekutywa. Cechą charakterystyczną jest tzw. dualizm egzekutywy, czyli podział władzy wykonawczej na dwa ośrodki o odmiennych kompetencjach: rząd i głowę państwa.

Dżucze (lub juche, dosłownie samodzielność, czu-czhe) – doktryna polityczna sformułowana przez przywódcę Korei Północnej Kim Ir Sena i wprowadzona w KRLD.

Według jej twórcy doktryna ta opiera się na czterech naczelnych zasadach:

- samodzielność w ideologii – odrzucanie obcych wzorców ideologicznych nie uwzględniających specyfiki, możliwości, tradycji, przeszłości historycznej, aspiracji i dążeń mieszkańców Korei Północnej

- niezależność w polityce – nieuleganie naciskom politycznym i ingerencjom z zewnątrz, które prowadzą do stopniowej utraty suwerenności, ale prowadzenie własnej niezależnej polityki w kontaktach międzynarodowych

- samodzielność ekonomiczna – nieuzależnianie się gospodarcze od innych państw i organizacji, bo prowadzi to do utraty suwerenności politycznej, ale twórcze rozwijanie gospodarczych zdolności własnego narodu przy równoprawnej wymianie handlowej ze światem

- samodzielna obrona kraju – obrony nie można powierzać innym, gdyż prowadzi to do utraty własnej suwerenności, ale trzeba posiadać własny samodzielny przemysł obronny oparty na własnej myśli technicznej, surowcach i mocach wytwórczych, oraz ogólnonarodowy system obrony.

Junta, hunta – określenie pochodzące z języka hiszpańskiego oznaczające pierwotnie związek lub radę. Obecnie powszechnie stosowane głównie w odniesieniu do krajów Ameryki Łacińskiej, w których władza wojskowa przejęła rządy na drodze zbrojnego zamachu stanu. Określenie używane również w odniesieniu do dyktatur wojskowych w innych państwach

Dyrektoriat – pięcioosobowy organ rządowej egzekutywy w schyłkowym okresie rewolucji francuskiej (1789 - 1799, ustanowiony w 1795 r. przez Konwent Narodowy, który następnie, na mocy konstytucji roku III rozwiązał i przekształcił w dwuizbowy parlament złożony z Rady Starszych i Rady Pięciuset. Funkcjonował do przewrotu 18 brumaire’a, dokonanego 18 brumaire'a VIII roku Republiki (tj. 9 XI 1799) przez Napoleona Bonaparte.

W szerszym znaczeniu - okres w dziejach Francji od obalenia jakobinów na czele z Robespierre'em do zamachu stanu Napoleona (1794-1799).

Konsulat – okres rządów we Francji od zamachu 18 brumaire'a roku VIII (9 listopada 1799) zorganizowanego przez Napoleona Bonapartego po wprowadzenie przez Napoleona I Cesarstwa 18 maja 1804 (uchwalenie cesarstwa przez Senat; 2 grudnia 1804 Napoleon się koronuje). Konsulat to również nazwa ówczesnego rządu we Francji. Władzę sprawowali wówczas trzej konsulowie z kadencją dziesięcioletnią.

Źródła:
Wikipedia Wolna Encyklopedia; WIEM, darmowa encyklopedia.

Re: WAŻNA ANKIETA!!!!

PostNapisane: 28 gru 2012, o 01:20
przez Napoleon Talleyrand
Napoleon Talleyrand

Re: WAŻNA ANKIETA!!!!

PostNapisane: 28 gru 2012, o 01:52
przez Pavel' Abramovic:
Marco Numerio Gomez

Re: WAŻNA ANKIETA!!!!

PostNapisane: 28 gru 2012, o 11:46
przez Nikolai Petrović
Nikolai Petrović

Re: WAŻNA ANKIETA!!!!

PostNapisane: 28 gru 2012, o 12:35
przez Cristian Flachbett
Cristian Flachbett

Re: WAŻNA ANKIETA!!!!

PostNapisane: 28 gru 2012, o 13:31
przez M. L. Russellovic
Michal Luka Russellovic

Re: WAŻNA ANKIETA!!!!

PostNapisane: 28 gru 2012, o 18:02
przez David Kovacs
David Kovacs

Re: WAŻNA ANKIETA!!!!

PostNapisane: 28 gru 2012, o 21:01
przez Abdullah Aykm
Abdullah Aykm

Re: WAŻNA ANKIETA!!!!

PostNapisane: 31 gru 2012, o 16:46
przez Napoleon Talleyrand
Ogłaszam wyniki:

Monarchia konstytucyjna (dziedziczna)
1
8%

Monarchia absolutna (dziedziczna)
0
Brak głosów

Monarchia elekcyjna
0
Brak głosów

Republika prezydencka
5
38%

Republika semiprezydencka (półprezydencka)
1
8%

Republika parlamentarno - gabinetowa
2
15%

Dżucze
0
Brak głosów

Junta
1
8%

Dyrektoriat
1
8%

Konsulat
2

Większością głosów obywateli 5 głosami zwyciężył ustrój demokratyczny, system prezydencki.
Ogłaszam związku z tym, że do końca stycznia zostanie ukończony obywatelski projekt Konstytucji, zaś w lutym otworzę głosowanie Konstytunaty ws. projektu.
Projekty inne niż Zgromadzenia należy składać na e - mail: santaniaiburgia@interia.eu.